Candidatul PNL la prezidențiale, Nicolae Ciucă, a declarat marți seară la Digi24, că termenul de 1 ianuarie 2025, avansat cu o seară înainte de candidatul PSD la prezidențiale, Marcel Ciolacu, pentru intrarea în spațiul Schengen, „nu se poate împlini tehnic”.

  • „Am avut ieri o întâlnire, ieri, cu cancelarul Nehammer (…) Nu am discutat niciun termen. Poate cineva îl contactează pe cancelar și să-l întrebe dacă i-a spus dlui Ciolacu faptul că la 1 ianuarie România va intra în Schengen. Este o chestiune care nu se poate împlini tehnic (…) Eu nu accept ca Marcel Ciolacu să vină în fața românilor să le spună că el a rezolvat această problemă. Nici Iisus Hristos nu a reușit să rezolve problemele lumii, cum poate el să ni le rezolve pe ale noastre? Din ce, dintr-un toiag? Nu e Moise”, a declarat Ciucă.

El a insistat pe ideea că aderarea deplină a României la Schengen are nevoie de timp pentru a fi pusă în aplicare și nu se poate realiza atât de repede precum a anunțat Ciolacu.

  • „Nu se poate, nu este timpul necesar. Vineri (la Budapesta, n.red.) nu se ia o decizie, vineri e un grup de lucru între miniștrii de interne. O decizie ar putea fi luată în JAI sau în COREPER. De la decizie până la punerea în aplicare mai e timp. Îi mai păcălim mult pe romani?”, a adăugat Ciucă.

Premierul Marcel Ciolacu a declarat luni seară, la Antena 3, că peste patru zile va avea loc la Budapesta o ședință crucială pentru „a închide documentul” privind aderarea României la Schengen și cu frontierele terestre, iar „calendarul deja convenit” duce spre ziua de 1 ianuarie 2025 ca data la care România va intra efectiv cu toate granițele în spațiul Schengen.



Sursa

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și reclamele, pentru a oferi funcții de social media și pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, împărtășim informații despre utilizarea de către dvs. a site-ului nostru cu partenerii noștri de rețele sociale, de publicitate și de analiză. View more
Accept