Mulți dintre cei care călătoresc frecvent cu avionul au remarcat probabil că piloții au foarte rar barbă. Deși la prima vedere acest lucru ar putea părea o alegere legată de stilul personal sau de standardele estetice ale companiilor aeriene, adevărul este cu totul altul. Motivul principal pentru care piloții evită să poarte barbă ține strict de siguranță, scrie IFL Science.

Mai multe companii aeriene majore aplică reguli stricte care interzic adesea purtarea bărbii. De exemplu, American Airlines cere piloților să fie bărbieriți înainte de a se prezenta la serviciu, extinzând această cerință și la ceilalți membri ai echipajului.

Motivul din spatele acestor politici stricte legate de părul facial este că eficiența măștilor de oxigen riscă să fie compromisă de părul facial. Altfel spus, barba poate afecta etanșeitatea măștii pe față și capacitatea acesteia de a furniza corect oxigen.

Această îngrijorare a fost evidențiată într-un studiu științific din 1987, care a investigat impactul bărbilor asupra performanței măștilor de oxigen. Analiza a concluzionat că părul facial, în special de-a lungul suprafeței de etanșare a măștii, reduce semnificativ eficiența furnizării de oxigen.

Rezultatele studiului

content-image

Studiul a testat trei măști de oxigen aprobate de autoritățile competente și a concluzionat că prezența părului facial a cauzat o scădere a performanței. Valoarea acestei scăderi a variat în funcție de cantitatea și tipul de păr facial, de designul măștii și de nivelul de activitate fizică al individului.

Rezultatele au arătat că rata de scurgere a oxigenului între mască și față a variat între 16% și 67% în cazul persoanelor cu barbă, ceea ce prezintă un risc semnificativ în timpul urgențelor, atunci când utilizarea măștilor de oxigen este crucială.

Alte companii aeriene, precum Delta Airlines, permit o barbă bine tunsă, mustăți care nu se extind dincolo de colțurile gurii și perciuni care nu ajung dincolo de mijlocul urechii. Cu toate acestea, principala preocupare rămâne asigurarea celor mai înalte standarde de siguranță.

Chiar dacă pasagerilor li se permite să poarte păr facial, ei se pot confrunta cu probleme în caz de urgență. Deși nu sunt obligați să îndeplinească sarcini complexe, cum ar fi pilotarea unui avion, reducerea fluxului de oxigen din cauza bărbii poate fi totuși o problemă. Conform analizei de siguranță, pasagerii cu barbă ar putea primi mai puțin oxigen în timpul unui eveniment de decompresie, care ar putea duce la hipoxie.



Sursa

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și reclamele, pentru a oferi funcții de social media și pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, împărtășim informații despre utilizarea de către dvs. a site-ului nostru cu partenerii noștri de rețele sociale, de publicitate și de analiză. View more
Accept