Rafael Nadal, jucătorul de tenis supranumit „regele zgurii” lasă în urmă o moștenire de neegalat, însă performanța înregistrată de acesta s-a reflectat și în segmentul finanțelor, atât pentru companiile care l-au susținut de-a lungul anilor, cât și pentru deciziile sale de business, potrivit XTB, potrivit Mediafax.

Rafael Nadal, jucătorul de tenis supranumit „regele zgurii”, care a anunțat în lacrimi că se retrage din tenis, lasă în urmă o moștenire de neegalat. Însă performanța înregistrată de acesta s-a reflectat și în segmentul finanțelor, atât pentru companiile care l-au susținut de-a lungul anilor, cât și pentru deciziile sale de business, arată analiștii XTB.

Printre principalele realizări în tenis ale lui Rafa se numără faptul că a reușit să câștige mai mult de 90 de titluri, inclusiv 22 de Grand Slam-uri, câștigând un titlu ATP în 19 sezoane consecutive între 2004 și 2022 și deținând recordul cu 869 de săptămâni consecutive în Top 10.

Această constanță i-a permis să fie o „valoare sigură” pentru sponsorii săi, dintre care unii l-au însoțit în cea mai mare parte a carierei sale.

Cel mai surprinzător caz este Nike, care i-a semnat primul contract când avea doar 13 ani. Firma nord-americană l-a „îmbrăcat” de-a lungul carierei, iar în 2018 a anunțat ultima sa prelungire de contract, în schimbul a zece milioane de dolari. Spre deosebire de alți mari tenismeni precum Federer, care a părăsit Nike pentru Uniqlo, sau Djokovic, care a trecut prin mai multe branduri, Nadal a rămas fidel Nike.

Cel mai important punct forte al companiei Nike este recunoașterea socială, care i-a permis să introducă produse noi cu mare succes. Cu toate acestea, în acest an, acțiunile au pierdut aproape 30%, trase în jos de creșterea prețurilor materiilor prime, de rezultatele sale slabe rezultate dintr-o strategie de vânzări nereușită și de o perspectivă de consum mai scăzută, punctează analiștii XTB.

Totuși, în ultimii ani, Nike a demonstrat capacitatea de a depăși obstacolele. În prezent, brandul se concentrează pe îmbunătățirea distribuției și pe promovarea vânzărilor directe către clienți. Compania a redus cu peste 50% conturile angro cu care lucra, aplicând strategia de evitare a reducerilor la volum și de a menține un control mai mare asupra stocurilor. De altfel, la acest lucru lucrează noul său CEO, Elliott Hill, care și-a început activitatea la Nike în anii 1980, ca stagiar.

O altă companie care îl susține pe Nadal de cel mai mult timp este Kia, compania auto, care l-a numit ambasador global în 2006 și cu care a avut inițial un contract până în 2025. În acea perioadă, prețul acțiunilor a cunoscut o creștere vertiginoasă, cu peste 400%. Totuși, în ultimele luni, acțiunile companiilor din sectorul auto au suferit din cauza cererii mai scăzute pentru vehiculele electrice și a concurenței ridicate.

Recent, Nadal și-a reînnoit angajamentele cu câteva dintre cele mai mari companii din țara natală, precum Banco Santander și Telefónica. Santander a avut un an deosebit de bun pe piața bursieră datorită creșterii ratelor, însă incertitudinea cu privire la următorii pași pe care îi va lua BCE, devalorizarea monedelor emergente și instabilitatea generală pot reprezenta obstacole importante în calea prețului acțiunilor sale.

În ceea ce privește societatea de telecomunicații Telefonica, cesionarea domeniilor nestrategice pentru a se concentra pe principalele sale piețe, Spania, Regatul Unit, Germania și Brazilia, începe să dea roade. Aceasta continuă să reducă progresiv datoriile și se așteaptă ca schimbările în materie de reglementare și concurență să o ajute să încheie noi alianțe care să îi permită să reducă costurile pe o piață din ce în ce mai competitivă.

Există și alte companii, cum ar fi marca franceză de rachete Babolat sau marca elvețiană de ceasuri de lux Richard Mille, care au pariat, de asemenea, pe jucătorul spaniol de tenis, dar care nu sunt cotate la bursă, subliniază analiștii XTB.

Cum arată viitorul finanțelor lui Nadal

Meliá Hotels și Rafael Nadal au semnat o alianță în cadrul căreia au convenit să deschidă împreună noi spații de cazare de lux. La ultima ediție a Fitur (unul dintre cele mai mari târguri internaționale de turism), Meliá și Nadal au anunțat că vor deschide patru hoteluri Zel în Caraibe și Spania, unul dintre acestea fiind situat în Madrid.

Legenda spaniolă investește și în sectorul imobiliar. De fapt, el a creat o nouă companie imobiliară, numită Palya Invest, cu ajutorul căreia intenționează să investească peste 200 de milioane de euro în construcția de case de lux pe Costa del Sol.

În ultimii ani, tenismenul a fost interesat și de sectorul ospitalității, care este esențial pentru portofoliul său de investiții. Nadal este coproprietar al Tatel, un lanț de restaurante de lux cu filiale în Madrid, Ibiza, Miami și Beverly Hills. Acest brand s-a extins rapid și are și alți parteneri cunoscuți, precum cântărețul Enrique Iglesias și fostul baschetbalist Pau Gasol, explică analiștii XTB.

Nu în ultimul rând, există Academia Rafa Nadal, un centru educațional și sportiv de renume mondial care a fost deschis în 2016 și are mai multe terenuri de tenis, precum și alte facilități legate de fitness, bunăstare și frumusețe.



Sursa

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și reclamele, pentru a oferi funcții de social media și pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, împărtășim informații despre utilizarea de către dvs. a site-ului nostru cu partenerii noștri de rețele sociale, de publicitate și de analiză. View more
Accept