Legea prevede ca băuturile fără zahăr să fie taxate cu o cotă de 9% TVA, iar cele îndulcite cu 19%. Un lanţ de cafenele care a plătit 19% TVA pentru produse a dat în judecată ANAF şi a câştigat pe motiv că ei prepară cafeaua fără zahăr, clienţii fiind cei care o îndulcesc.

Un lanț de cafenele a dat în judecată ANAF după ce instituția a colectat retroactiv o cotă de TVA mai mare decât prevedea legea.

Problema a fost provocată odată cu modificarea legislației care prevedea că din 2023 orice băutură îndulcită prin zahăr trebuia taxată cu o TVA de 19%, aici intând inclusiv cafelele care sunt taxate în prezent cu 9%.

Pentru o lungă perioadă de timp, cafenelele au taxat cu 9% pentru că se considera că pliculețul de zahăr era pus de client în ceașcă, deci el era cel care îndulcea băutura, însă după au fost controalele făcute de inspectori care au început să colecteze taxele la 19%.

Decizia nu este definitivă, dar este primul caz de acest fel câștigat în primă instanță

O cafenea a dat în judecată, iar instanța a decis să anuleze deciziile ANAF privind colectarea retroactivă a unei cote superioară de TVA decât cea efectiv aplicată de client în baza prevederilor fiscale în vigoare pentru această categorie de băuturi.

Astfel s-a decis ca instituția statului să restituie sumele colectate plus o dobânda legală de 0,02% pe zi de întârziere, până la momentul plății efective. Este vorba despre sume care se ridică la milioane de lei, mai exact, peste 1,8 milioane de lei plus dobânzile pentru fiecare zi de întrâziere.

Decizia este în primă instanță, nu este definitivă, însă casa de avocatură spune că este o premieră pentru că e primul caz de acest fel câștigat în primă instanță.

 



Sursa

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și reclamele, pentru a oferi funcții de social media și pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, împărtășim informații despre utilizarea de către dvs. a site-ului nostru cu partenerii noștri de rețele sociale, de publicitate și de analiză. View more
Accept